Media Statement: Confirmation of long-awaited federal financial support for Air Canada

Media statement on confirmation of long-awaited federal financial support for Air Canada

“While not as soon as we would have liked, ACPA is pleased that Air Canada has finally received this critical injection of federal financial support.

This arrangement provides a greater degree of certainty and stability to our members. The provision of significant loans at favourable terms will hopefully stabilize the airline as Canada weathers a third wave of the pandemic – as we are eager to welcome back the 600 of our members who remain on furlough.

ACPA was heartened to see, among the terms of this package, conditions that Air Canada will maintain staffing levels as of April 1, 2021, and will not pay dividends, undertake stock buybacks, or alter executive compensation plans. These are all items for which ACPA and other unions lobbied strongly should be in any relief package.

ACPA will continue to focus on the many pertinent issues facing our members’ careers, profession, and industry in the weeks and months ahead.”

Captain Michael McKay, Chairman, Air Canada Pilots Association

Déclaration aux médias à propos de la confirmation du soutien financer qu’Air Canada attend depuis longtemps

« Bien que cela ne soit pas arrivé aussitôt que nous l’aurions souhaité, l’APAC se réjouit qu’Air Canada ait enfin reçu ce soutien financier fédéral dont elle avait tant besoin.

Cet arrangement apporte plus de certitude et de stabilité à nos membres. L’octroi de prêts importants à des conditions favorables devrait stabiliser le transporteur alors que le Canada est aux prises avec la troisième vague de pandémie – car nous sommes impatients de voir revenir 600 de nos membres encore mis en disponibilité.

L’APAC a été ravie de constater que cette aide comporte, entre autres conditions, l’obligation pour Air Canada de maintenir les niveaux d’effectifs en date du 1er avril 2021, et de ne pas verser des dividendes, de procéder à des rachats d’actions ni de modifier les régimes de rémunération des dirigeants. Il s’agit de points que l’APAC et d’autres syndicats tenaient vraiment à voir inclus dans n’importe quelle aide.

L’APAC va continuer de se concentrer sur les nombreux enjeux pertinents auxquels seront confrontées les carrières de nos membres, notre profession et notre industrie dans les semaines et les mois à venir. »

Commandant Michael McKay, président du Conseil, Association des pilotes d’Air Canada

Published on:Publié :
Apr 13, 202113 Apr 2021