Media Statement: Vaccination Policy for Air Canada Employees

Media Statement – Vaccination Policy for Air Canada Employees
Wednesday, August 25, 2021

Statement from Captain Michael McKay, Chairman of the Air Canada Pilots Association on the issuance of a COVID-19 vaccination policy, by Air Canada, affecting all ACPA members

“The Air Canada Pilots Association (ACPA) has been actively monitoring developments with the COVID-19 pandemic. This includes the complex issue of potential mandatory vaccinations for sector-specific workers.

During this challenging time, we have remained committed to the continued safety and security of the members we represent, as well as the passengers, other crew members, aircraft, and the broader public who fly around the world on Air Canada and Air Canada rouge.

We are carefully reviewing the mandatory COVID-19 vaccination policy released today by Air Canada. While we note the important inclusion of exemption provisions on demonstrable Human Rights grounds, we are conducting a more thorough review to ensure a full understanding of its implications; on that basis, we are unable to provide further comment at this time.”

Déclaration aux médias – Politique de vaccination pour les employés d’Air Canada
Mercredi 25 août 2021

Déclaration du commandant Michael McKay, président de l’Association des pilotes d’Air Canada, sur la diffusion, par Air Canada, d’une politique de vaccination contre la COVID-19 touchant tous les membres de l’APAC

« L’Association des pilotes d’Air Canada (APAC) a surveillé activement les développements entourant la pandémie de COVID-19. Cela inclut l’enjeu complexe de l’éventuelle vaccination obligatoire des travailleurs spécifiques au secteur.

Pendant cette période difficile, nous sommes restés déterminés à continuer de protéger la santé et la sécurité des membres que nous représentons, ainsi que des passagers, des autres membres d’équipage, des appareils et du grand public qui voyage dans le monde avec Air Canada et Air Canada rouge.

Nous sommes en train d’examiner attentivement la politique de vaccination obligatoire contre la COVID-19 qu’Air Canada a diffusée aujourd’hui. Nous constatons l’inclusion importante des dispositions relatives aux exemptions basées sur des droits de la personne démontrables, mais nous effectuons un examen plus approfondi de la politique afin de comprendre parfaitement ses implications; c’est pourquoi nous sommes dans l’impossibilité de faire d’autres commentaires pour l’instant. »

Aug 25, 202125 Aug 2021