Air Transat Shareholder Vote

Version française ci-dessous
Air Transat Shareholder Vote

MISSISSAUGA, ON – The following statement is from Captain Michael McKay, Chairman of the Air Canada Pilots Association:

“We have noted the news from the Group Transat A.T. Inc shareholder meeting today that a majority has voted in favour of the Air Canada acquisition.

Shareholder approval is just the first hurdle in what we expect to be a longer and complex process of additional regulatory approvals that include the Competition Bureau and the Minister of Transport. As such, there is no change for our members as a result of today’s news.

We are not yet privy to significant details, including business and operational plans.

Over the coming months, the Air Canada Pilots Association looks forward to working in a constructive manner with Air Canada management and our fellow professional pilots at Air Transat.”

For more information:

Christopher Praught
Manager of Communications
Air Canada Pilots Association
1-800-634-0944 ext. 4010
cpraught@acpa.ca

Vote des actionnaires d’Air Transat

MISSISSAUGA (ONTARIO) – Le commandant Michael McKay, président de l’Association des pilotes d’Air Canada, a fait la déclaration suivante :

« Nous avons appris que les actionnaires du Groupe Transat A.T. Inc. ont voté majoritairement en faveur de l’acquisition par Air Canada lors de leur assemblée d’aujourd’hui.

La décision des actionnaires n’est que la première étape d’un processus que nous prévoyons long et complexe et qui inclut d’autres approbations réglementaires, notamment de la part du Bureau de la concurrence et du ministre des Transports. Par conséquent, l’annonce d’aujourd’hui ne change rien pour nos membres.

Nous ne sommes pas encore au courant des détails importants, notamment les plans d’affaires et opérationnels.

L’Association des pilotes d’Air Canada a l’intention de collaborer d’une façon constructive avec la direction d’Air Canada et les pilotes professionnels d’Air Transat dans les mois qui viennent. »

Renseignements:

Christopher Praught